PR- en subsidiebeleid

Met de bijstelling van het marketingcommunicatiebeleid in 2005 heeft de OIK er voor gekozen om veel meer ‘de openbaarheid’ op te zoeken. Dat gebeurt bijvoorbeeld met de Statements die met ingang van 2006 twee keer per jaar worden uitgegeven. In de Statements krijgen alle belanghebbende partijen het platform om vanuit hun perspectief te reflecteren op een belangrijk onderwerp. Waarmee de OIK een discussie wil opstarten of vlottrekken. Met de ingebruikname van de OIK-website is daar een tweede platform bijgekomen. Informatief én met alle ruimte voor de nodige actualiteit. 

Nauw verwant aan PR-beleid van de OIK is het subsidiebeleid. Al vele jaren sponsort de OIK het Osse Business Gala, een evenement waarbij ondernemend Oss op feestelijke wijze samenkomt. De overige giften zijn zonder uitzondering gereserveerd voor culturele of maatschappelijke projecten gericht op een breed publiek. De musicals en promconcerten van het SOC bijvoorbeeld. Maar ook Megen 650 jaar stad, de Osse Opera en de verlichte optocht van Berghem. En zeker ook een onderwijsproject als ‘Techniek = Troef’ komt voor subsidie in aanmerking. Het voltallig bedrijfsleven heeft immers last van het achterblijvende imago van de technische beroepen. Naast culturele en maatschappelijke projecten komen dan ook zeker projecten met een economische prikkel voor subsidie in aanmerking.

Over het subsidiebeleid van de OIK is uitgebreid geschreven in Statement, 1e uitgave 2007

Bekijk het bestuur van de OIK.